pühapäev, 15. detsember 2013

Cindy Sherman
Untitled horrors

Külastasin 14. detsembril 2013 Stockholmi Modrena Museet'i, mis asub väikese saare peal ning on väga suur ja ilus ning võrreldav Eesti KUMUga. Esimene näitus, mida seal vaatasin oli Cindy Shermani näitus "Untitled Horrors".

Cynthia Morris Sherman on Ameerika fotograaf ja filmirežissöör, kes on tuntud oma kontseptuaalsete portreede poolest. Läbi mitmete erinevate teoste seeria on püüdnud Sherman tõstatada keerulisi ja olulisi küsimusi naiste rolli ja esindatuse kohta ühiskonnas, meedias ja kunstis. Tema fotod on mõned kõige kallimad, mis kunagi müüdud.  Cindy Sherman elab ja töötab New Yorgis.


Cindy Sherman




Sherman töötab seeriates, tavaliselt pildistades enda valitud kostüümides. Et luua oma fotosid, pildistab Sherman üksi oma stuudios, tal pole abiks erinevaid töötajaid nagu lavastaja, make-up artist, juuksur, garderoobi teenija ja modell.

Autori tsitaate: 
  • "When I do work, I get so much done in such a concentrated time that once I’m through a series, I’m so drained I don’t want to get near the camera."
  • "If I knew what the picture was going to be like I wouldn’t make it. It was almost like it was made already.. the challenge is more about trying to make what you can’t think of."
  • "The work is what it is and hopefully it’s seen as feminist work, or feminist-advised work, but I’m not going to go around espousing theoretical bullshit about feminist stuff."

Cindy Sherman. Untitled #92 1981.
Cindy Sherman. Untitled #470, 2008.
Cindy Sherman. Untitled #152, 1985.
Cindy Sherman Untitled #216 1989. 






Mulle meeldis näitus väga, tal olid küll üsnagi provotserivad ja piire kompavad, kuid tema idee oligi viia inimesi oma mugavustsoonist väljapoole. See autoril õnnestus, vähemalt minu puhul. Samuti meeldis mulle näituse juures see, et ühelgi teosel polnud pealkirja, selleks olid ainult numbrid. See aitas väga palju kaasa ise mõtlemisele ja -mõistatamisele, mida kunstnik öelda soovib. Ekspositisiooni vaadates tekkis mul küll küsimus, et äkki oleks pidanud olema piltides ka mingi muu nüanss, mitte ainult õõvastavale niivõrd palju rõhku panema, kuid see on vaid minu arvamus.

Üldjoontes meeldis näitus mulle väga ning nii mõnegi pildi ees pidin pikemalt peatuma ning süvenema sellesse, mida mulle näidati. Olen nähtuga väga rahul, ning soovitan kõigile.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar